El Casal Popular La Flama celebra aquest divendres una nova edició dels ‘Tres Tambors’, aquest cop amb una proposta especial dedicada al flamenc. L’entitat vol posar en valor aquest gènere com una expressió arrelada a la cultura popular dels barris, lluny de visions folkloritzades i reivindicant-ne l’origen humil, mestís i combatiu.
Des de La Flama defensen que programar flamenc és també un acte de coherència amb la seva manera d’entendre la cultura: “És una expressió artística de base, nascuda de les classes populars i del mestissatget”. En aquest sentit, aposten per reconèixer-lo com un llegat viu, dinàmic i profundament connectat amb la realitat social.
Tres tambors, tres mirades al flamenc
Fidel al format del cicle, la proposta es desplega en tres moments diferenciats que combinen reflexió, escena local i espectacle.
El Primer Tambor obrirà la vetllada amb una aproximació al flamenc des del coneixement. David Salgado oferirà una xerrada sobre la família d’estils del gènere, un univers artístic ric i complex que s’explica des de la seva transmissió popular.
El Segon Tambor posarà el focus en el talent de proximitat amb un micro obert. Nicolau’s, Els Petaos i Mar i Aura portaran a l’escenari el batec musical de Cerdanyola, connectant el flamenc amb les expressions culturals del territori.
Finalment, el Tercer Tambor tancarà la nit amb un tablao de la mà de DETABLAO, una formació sorgida del Taller de Músics i integrada per Victoria Moreno, David Salgado, Carlos Monge i Francisco Jiménez. Oferiran una proposta clàssica amb dues guitarres, bailaor i cantaora per fer viure de prop la intensitat i l’essència del flamenc.
Agenda
‘Tres Tambors’ especial flamenc
Quan: Divendres 20 de març
Hora: 19.30 h
On: Casal Popular La Flama (Carrer de les Escoles, 12 Cerdanyola del Vallès)
Entrada lliure
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram