Juny fotogràfic: tres activitats per reivindicar la fotografia, la memòria i la creativitat

Una conferència sobre Robert Capa, una exposició fotopoètica i una xerrada sobre la Cerdanyola desapareguda, les propostes culturals d'Afocer

L’Associació Fotogràfica de Cerdanyola-Ripollet (Afocer) proposa aquest mes de juny un itinerari cultural i visual amb tres activitats destacades que combinen la reflexió històrica, la poesia visual i la memòria local. Amb propostes obertes a tothom, l’entitat torna a reivindicar la fotografia com a eina de pensament, emoció i compromís.

Robert Capa: el fotògraf que va retratar la guerra amb ànima

El divendres 6 de juny a les 18.00 h, el Centre Cultural de Ripollet acollirà la conferència “Robert Capa: el más grande genio de la fotografía de guerra de todos los tiempos”, a càrrec de José Manuel Serrano Esparza, historiador especialitzat en la figura del mític fotògraf.

Robert Capa, fundador de l’agència Magnum i pare del fotoperiodisme de guerra modern, va documentar de manera única cinc conflictes bèl·lics arreu del món, des de la Guerra Civil espanyola fins a la seva tràgica mort al Vietnam el 1954. Serrano Esparza, que porta més de trenta anys estudiant la seva trajectòria, oferirà una anàlisi detallada d’imatges icòniques que mostren l’horror de la guerra des de la humanitat més propera.
L’accés a la conferència és gratuït però cal inscripció prèvia enviant un correu a info@afocer.cat.

“Phoemàtic”: poesia i fotografia en diàleg

Paral·lelament, del 1 al 30 de juny, la Biblioteca Municipal de Ripollet acull l’exposició "[Phoemàtic]" de Carme Monclús Rubio, sòcia d’Afocer. La mostra forma part d’un projecte fotogràfic que acompanya el llibre homònim de l’escriptor Danny Romero Mas.

Poema petite mort de Carme Monclús

Poema petite mort de Carme Monclús

L’exposició convida l’espectador a una trobada íntima entre imatge i paraula, on la llum, l’ombra i el silenci esdevenen poesia visual. Tal com explica l’autora, “[Phoemàtic]” no és només una col·lecció d’imatges, sinó una experiència sensorial que interpel·la i commou, tot convertint el fotollibre en una peça viva de creació conjunta.

Cerdanyola desapareguda: la ciutat que vam ser

El dijous 12 de juny a les 18.30 h, el Local Social d’Afocer (a l’Ateneu de Cerdanyola) acollirà una xerrada sobre el llibre “Cerdanyola del Vallès desapareguda”, a càrrec dels seus autors: Isidre Grau i Andreu Salillas.

Andreu Salillas i Isidre Grau, a Les Fontetes, amb el llibre Cerdanyola desapareguda

Andreu Salillas i Isidre Grau, a Les Fontetes, amb el llibre Cerdanyola desapareguda

Publicat per l’editorial Efadós dins la col·lecció Catalunya Desapareguda, el llibre fa un recorregut fotogràfic pel passat de Cerdanyola a través d’imatges en blanc i negre, acompanyades de textos evocadors. És una invitació a redescobrir carrers, oficis i escenes quotidianes que han configurat la identitat de la ciutat però que avui formen part del record.

Isidre Grau, escriptor amb una àmplia trajectòria literària i cultural, i Andreu Salillas, periodista i referent de la divulgació històrica local, oferiran una sessió especialment interessant per als amants del patrimoni i la memòria col·lectiva.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.