Cerdanyola commemora aquest 2026 els 90 anys de l’assassinat de Federico García Lorca amb un programa cultural que s’estendrà fins al novembre. Recitals, música, teatre, flamenc i exposicions serviran per acostar a la ciutadania la vida i l’obra d’un dels grans poetes i dramaturgs del segle XX. El cicle ha començat aquest divendres, 25 de setembre, amb una Sala Enric Granados plena a petar durant la lectura dramatitzada de Como canta una ciudad de noviembre a noviembre.
Un públic majoritàriament adult, però entre el que també es podia trobar algun infant i parella més jove, ha gaudit de l'acte inaugural, a càrrec de l'actor ripolletenc Jordi Sans. Sans ha recreat la conferència que Lorca va pronunciar a Madrid i Barcelona l’any 1933, en què descrivia Granada a través dels seus sons i del pas de les estacions, amb acompanyament musical i imatges projectades, en una activitat organitzada per Vespres Literaris.
La lectura ha anat acompanyada de música i suports audiovisuals. Foto: Laia Jubany
El poeta i dramaturg va ser assassinat el 18 d’agost de 1936, quan tenia 38 anys. Noranta anys després, la programació Cerdanyola Lorca 1898-1936 reivindica la vigència d’una obra que ha arribat fins avui lligada també a la memòria i la reivindicació.
La següent cita serà el 14 d’octubre, a les 18.30 h, a la Sala 22 de l’Ateneu. Àngels Bassas i Eduard Iniesta protagonitzaran Lorca, alma ausente, un recital-concert que recorrerà obres com Poema del cante jondo, Bodas de sangre, Yerma, Romancero gitano, Poeta en Nueva York i Sonetos del amor oscuro a través de la veu, la cançó i la guitarra. L'entrada també serà gratuïta.
Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram