L’Escola Municipal de Música Aulos celebra del 10 al 13 de març la Setmana Cultural. Durant quatre dies, l'escola de la plaça de Jaume Grau i Altayó, al voltant del carrer de Sant Ramon, obre al públic aules i auditori per mostrar el treball pedagògic i artístic del curs i, alhora, oferir un programa amb 25 activitats.
Recitals, concerts i assajos oberts es combinen amb tallers especials i conferències per a estudiants de música, alguns amb inscripció prèvia. El termini d'inscripció finalitza aquest dijous, 5 de març.
Requadre | Inscripcions als tallers (per a l’alumnat)
Els tallers de pràctica instrumental amb plaça limitada requereixen inscripció prèvia. El termini per emplenar el formulari finalitza dijous 5 de març a les 15 h i la comissió organitzadora comunicarà l’admissió dilluns 9 de març per correu electrònic
La programació inclou nou cites obertes a tothom que es podran seguir sense formar part de la comunitat educativa: concerts, recitals, assajos oberts i sessions participatives a l’Auditori d’Aulos 2.
Activitats obertes a tothom: concerts, recitals i assajos oberts
Entre els concerts programats destaquen les actuacions que posen el focus en les formacions d'Aulos, com el concert de l’aula de Metall, el concert de l’aula de Saxòfon i l’assaig obert i concert de la Banda. Són propostes pensades per escoltar el resultat del curs, però també per veure com sonen els grups quan treballen en format col·lectiu.
La vessant més intimista es concreta en el recital de violí, mentre que la música moderna guanya protagonisme amb la Jazzíada, una cita que reuneix professorat i alumnat de l'escola al voltant del jazz i la interpretació en directe. El programa incorpora també Famílies en concert, una proposta que permet pujar a l’escenari i experimentar musicalment a neofits.
Per a qui vulgui entendre “com es construeix” una actuació, hi ha diverses oportunitats d’assaig obert: l’assaig del concert coral i l’assaig de la cantata La tortuga Paulova, a més de la Jam Session de Combos, que mostra la dinàmica de treball dels grups de música moderna.
Tallers per a l’alumnat: pràctica instrumental i propostes pedagògiques
La Setmana Cultural inclou també un paquet ampli de tallers i activitats formatives internes, adreçades a l’alumnat per aprofundir en la pràctica i en continguts específics. La programació recull, per exemple, el taller “Nous llenguatges: lectura i execució” per a flauta travessera, una sessió centrada en explorar nous recursos interpretatius i composar una peça breu.
Les guitarres disposen d'un taller d’escalfament previ a l’estudi i un taller de canvi de cordes perquè l’alumnat aprengui a fer el manteniment bàsic de l’instrument
També hi ha propostes vinculades a la música moderna, com sessions d’iniciació al combo per començar a tocar en grup, i activitats de treball d’aula com “Toquem un rock” o “Toquem plegats una cançó” en diferents nivells
El departament de llenguatge musical organitza un especial dediact al compositor Jaume Padrós, de qui se celebra el centenari, amb una xerrada sobre la seva trajectòria i un taller de composició dodecafònica, perquè l’alumnat entri en contacte amb aquest llenguatge musical de manera pràctica. La programació es completa amb activitats lúdiques per a iniciació, com jocs musicals, pensades per aprendre a través del joc.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram