L'Ajuntament ha obert la convocatòria d’ajuts a les famílies per fer el pagament del Tribut Metropolità i de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI). Aquesta ajuda va adreçada a persones o unitats familiars que presentin vulnerabilitat econòmica, la qual dificulti el pagament de les despeses ordinàries. A més, per rebre l'ajut, els sol·licitants han de complir els requisits que recull l'ordenança reguladora. La convocatòria ja està oberta i s'allargarà fins al 10 de desembre.
L'any 2024, 334 famílies van ser beneficiades amb aquest ajut. Enguany, l'Ajuntament de Cerdanyola del Vallès destina 100.000 euros a aquests ajuts. L'import que poden rebre els sol·licitants es calcula amb la fórmula "valor cadastral habitatge habitual x Tipus impositiu x 0,80", que té en compte el valor cadastral de l'immoble que constitueix la residència habitual, fent que la quota sigui proporcional a aquest.
Com presentar la sol·licitud?
Per optar a l'ajut, les persones interessades han d'omplir el següent formulari. Les sol·licituds es poden presentar:
-
Telemàticament amb caràcter preferent, mitjançant la Seu electrònica de l'ajuntament
- Presencialment amb caràcter excepcional demanant cita prèvia de l'Oficina D'Atenció Ciutadana (OAC)
Com sé si tinc dret a l'ajut?
Els requisits per optar a l'ajut són:
-
Estar empadronat a Cerdanyola del Vallès en el moment de la presentació de la sol·licitud i, com a mínim, des de l’1 de gener de 2025.
-
Tenir la condició de propietari o arrendatari de l’habitatge habitual en el municipi de Cerdanyola del Vallès. En cas de ser titular d'un contracte d'arrendament, cal acreditar que en el contracte s'estipula que el pagament de l'IBI va a càrrec de l'arrendatari.
-
Trobar-se dins dels barems econòmics següents (ingressos anuals):
| Nombre de membres de la unitat familiar | Càlcul del barem | Ingressos anuals màxims en € |
| Beneficiari | RMI + 50% RMI | 24.864 € |
| Beneficiari + 1 persona | 2 x RMI | 33.152 € |
| Beneficiari + 2 persones | 2,25 x RMI | 37.296 € |
| Beneficiari + 3 persones | 2,50 x RMI | 41.440 € |
| Beneficiari + 4 persones | 2,75 x RMI | 45.584 € |
| Per cada persona de més | + 25% RMI | + 4.144 € |
La renda o salari mínim interprofessional està fixada, per l'exercici 2025, en 1.184 €, és a dir, 16.576 € anuals.
-
No tenir més d'un immoble en propietat, llevat d’1 pàrquing o un traster, considerat com a part de l’habitatge habitual. A excepció de:
-
La titularitat d’un percentatge de propietat o dret d’usdefruit de titularitat compartida, d’un immoble a més de l’habitatge habitual.
-
La titularitat compartida de l’immoble en cas que tots els titulars siguin membres de la mateixa unitat familiar i sempre que el valor cadastral d’aquest immoble no superi els 60.000 €.
-
A continuació podeu trobar la convocatòria detallada.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram