PIMEC alerta del repunt de la inflació i posa el focus en l’encariment de l’habitatge

El preu de l’habitatge i de l’electricitat dispara l’IPC al juliol fins al 2,7%, el nivell més alt en un any

Aquesta setmana PIMEC ha fet pública la seva valoració de l’Índex de Preus al Consum (IPC) del mes de juliol, que ha pujat un 2,7% respecte a fa un any. L’increment és quatre dècimes superior al de juny i deixa la inflació per sobre de l’objectiu marcat pel Banc Central Europeu (2%).

L’habitatge, el gran responsable

Segons la patronal de la petita i mitjana empresa, la principal causa és l’encariment de l’habitatge, que ha pujat un 6,7% a Catalunya. A Barcelona i la seva àrea metropolitana, l’increment encara és més acusat per la pujada del lloguer i dels subministraments. La calefacció, l’enllumenat i la distribució d’aigua s’han encarit un 11,2%, amb l’electricitat disparada un 17,3% en comparació amb el juliol de 2024.

Catalunya i Barcelona, per sota d’Espanya

A Catalunya, la inflació interanual és del 2,3%, per sota del conjunt de l’Estat (2,7%). A Barcelona ciutat, tot i que no hi ha dades oficials separades de l’IPC, PIMEC assenyala que la pressió sobre els preus de l’habitatge és especialment alta, fet que obliga moltes empreses a apujar salaris per retenir personal.

Inflació subjacent més moderada

La inflació subjacent —que exclou energia i aliments frescos— també ha pujat, però de forma més moderada, fins al 2,3%. Tot i que la tendència general dels últims mesos mostra estabilitat, PIMEC calcula que encara faltaran alguns mesos per veure taxes per sota del 2% de manera sostinguda.

Més riscos a la vista

La patronal també avisa que l’entrada en vigor dels aranzels dels Estats Units als productes europeus aquest agost pot encarir les importacions i acabar afectant els preus finals. En aqueta notícia expliquem com aquesta mesura ja preocupava a les empreses de Cerdanyola en el moment d'anunciar-se els aranzels. Més info: Incertesa de les empreses cerdanyolenques davant els aranzels de Trump Aquesta situació, sumada a l’encariment de l’energia, pot complicar la contenció de la inflació, alerta PIMEC.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.