La secció local d’Esquerra Republicana de Cerdanyola va retre homenatge a l’expresident de la Generalitat Lluís Companys i Jover, afusellat pel règim franquista el 15 d’octubre de 1940, just abans de sumar-se a la protesta en suport de Palestina.
L’acte, celebrat dimecres a les 18.30 h, va consistir en una ofrena floral i uns breus parlaments davant el monument dedicat a Companys, situat a la rotonda de la plaça de l’Estatut, un punt emblemàtic des d’on convergeixen l’avinguda Primavera, l’avinguda Sant Iscle i el passeig d’Horta. La peça escultòrica és obra de l’artista local Salvador Mañosa, autor també de l’estàtua de la República que presideix la plaça de Sant Ramon.

Dirigents d'ERC i militants de la formació durant l'homenatge al president afusellat pel franquisme. FOTO: ERC
En acabar l’acte, diverses de les persones assistents es van sumar a la manifestació en suport al poble palestí convocada en el marc de la jornada de vaga general d’ahir.
Lluís Companys és l’únic president europeu elegit democràticament que va ser executat pel feixisme, després de ser lliurat pel govern nazi a les autoritats franquistes.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.