ERC defensa la mobilitat sostenible pacificant la N-150 i millorant el transport públic

Esquerra Republicana aposta per transformar la carretera de Barcelona "en una via de de mida humana" i que potenciï el comerç

Esquerra Republicana ha posat sobre la taula les seves propostes de mobilitat. El candidat d'ERC a Cerdanyola del Vallès, Albert Turon, i el secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, Marc Sanglas, van assenyalar, el 3 de febrer, la transformació de la N-150, la mobilitat sostenible, la millora del transport públic i la connexió entre municipis com a aspectes clau per a la mobilitat de la ciutat. Els alcaldables de Ripollet i Montcada i Reixac, Roger Bayó i Jordi Sánchez, es van afegir a les peticions i propostes per a aquesta zona del Vallès Occidental.

Pacificar la N-150

Des de la Pastisseria Planas, ubicada al barri de Quatre Cantons, Albert Turon va posar el focus en la necessitat de pacificar la carretera de Barcelona, o N-150, i convertir-la en un eix que connecti municipis en comptes de separar-los, i que potenciï el teixit econòmic de la zona. En aquest sentit, va valorar positivament el projecte Avinguda del Vallès que impulsa l'AMB per reurbanitzar aquesta via. Turon també va reiterar que cal incorporar un carril bici i transformar la carretera perquè millori la qualitat de vida del veïnat.

L'alcaldable d'ERC va remarcar la necessitat d'establir un Pla de Mobilitat local enfocat en la mobilitat sostenible, començant per la "renovació del transport urbà, que té el contracte caducat". Altres propostes de Turon són el servei d'autobús a demanda que arribi a barris com Montflorit, instal·lar més carregadors de vehicles elèctrics, millorar la gestió dels aparcaments de superfície i impulsar la renovació de les línies de tren perquè Cerdanyola sigui el centre de l'eix ferroviari.

El secretari de Mobilitat i Logística de la Generalitat, Marc Sanglas, va refermar les propostes de Turon i va anunciar que la Generalitat ha demanat al govern estatal que es dobli la freqüència de la línia R8 de Rodalies Renfe. Sanglas també va manifestar la voluntat d'invertir en carrils bici, en la T-Jove, en els aparcaments Parks&Ride a prop de les estacions de Rodalies de Cerdanyola i va defensar la transformació de la N-150.

Els casos de Ripollet i Montcada i Reixac

Durant la roda de premsa, els candidats a les eleccions de municipals d'Esquerra a Ripollet i Montcada i Reixac van explicar les seves peticions i propostes. Des de Ripollet, Roger Bayó, va lamentar que el municipi no compti amb bones connexions en transport públic, i va insistir en la necessitat d'invertir en la mobilitat ripolletenca.

Des de Montcada i Reixac, Jordi Sánchez, qui també és vicepresident de l'Àrea de Desenvolupament de Polítiques Urbanístiques de l'AMB, va reconèixer la "posició geogràfica privilegiada" del seu municipi i va destacar el projecte Avinguda Vallès que treballa l'Àrea Metropolitana. Durant els últims anys, l'AMB ha organitzat sessions participatives i informatives sobre el projecte de transformació de la via vallesana que connecta Montcada, Cerdanyola, Barberà del Vallès i Sabadell. "No volem que N-150 sigui una carretera de mobilitat ràpida, sinó que volem ens uneixi". Sánchez va assegurar que l'objectiu és que la reurbanització que s'ha fet al tram de Montcada —amb carril bici, nous passos de vianants, voreres més amples i més arbres— es faci també a la resta de municipis.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.