L’Ajuntament posa a punt cinc centres educatius amb tres plans d’ocupació

Personal contractat a través de programes d’ocupació ha pintat, reparat i condicionat edificis i patis escolars durant l’estiu, mentre el desamiantatge de Bellaterra queda pendent per al 2027

L’Ajuntament de Cerdanyola ha aprofitat els mesos d’estiu per posar a punt cinc centres educatius abans de l’inici del nou curs. Entre juny i agost, personal contractat a través de tres plans d’ocupació ha pintat façanes i aules, renovat patis i reparat diferents espais de les escoles Carles Buïgas, Serraparera i Xarau, l’escola bressol Cordelles i l’escola municipal de música Aulos.

El personal ha estat contractat a través de plans i programes d’ocupació finançats per la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i la Generalitat. Les brigades han fet feines de pintura, fusteria, lampisteria i paleteria.

Façanes, patis i aules

Una de les actuacions més destacades s’ha fet a l’Escola Serraparera, on s’han renovat els terres dels dos patis interiors. En un d’aquests espais també s’ha traslladat la caseta que s’utilitza com a magatzem.

A l’Escola Carles Buïgas, les brigades han pintat les façanes exteriors, els murs del pati, les escales d’accés a la pista i una passarel·la de ferro. També han reparat el sostre de l’entrada, canviat lluminàries de les aules i reconstruït una jardinera.

Les actuacions a l’Escola Xarau han inclòs diverses millores de manteniment i seguretat. En una de les baranes laterals s’han instal·lat planxes metàl·liques per evitar usos que podien comportar riscos per als infants. Les brigades també han reparat i pintat una aula que havia patit una inundació al setembre de l’any passat, arreglat bancs i una tapa de registre, ancorat les porteries i pintat les façanes dels vestuaris.

Les reparacions a Cordelles i l’Aulos

Fusteria i pintura han centrat les millores a l’escola bressol Cordelles. El personal ha reparat i envernissat cadires infantils, instal·lat un arrambador i pintat aules, passadissos, portes, finestres i diferents elements del pati.

A l’escola municipal de música Aulos, en canvi, els treballs s’han concentrat a l’exterior. S’ha reparat i pintat el mur d’accés al pati i la tanca de ferro i s’han eliminat els grafits de la zona.

El desamiantatge de Bellaterra haurà d’esperar

Entre les obres previstes als centres educatius per a aquest estiu no s’ha pogut executar, però, la més important: la retirada de la coberta d’amiant de l’escola Bellaterra.

L’Ajuntament tenia intenció de retirar-la durant les vacances escolars d’aquest 2026, malgrat els dubtes sobre qui ha d’assumir l’obra i el seu finançament. El ple municipal va aprovar al juliol, per unanimitat, continuar la tramitació del projecte, sortejant així els entrebancs administratius. El retard ocasionat però ha obligat a ajornar l’actuació fins a l’estiu del 2027

Més info: El ple desencalla el desamiantatge de l’escola Bellaterra després d’anys d’espera

La memòria tècnica està valorada en 509.833 euros. Els terrenys de l’escola continuen sent propietat de la Universitat Autònoma de Barcelona i l’Ajuntament defensa que, pel cost i les característiques de l’actuació, correspon a la Generalitat assumir-la. Si el Departament d’Educació no confirma que executarà les obres, el consistori preveu impulsar la licitació per poder retirar i substituir la coberta durant les vacances escolars de l’estiu vinent, assumint unes tasques que sobrepassen les seves competències.

Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.