Alumnes de l'Institut Banús treballen la robòtica a França amb el projecte Erasmus+

El projecte finançat per la Unió Europea treballa projectes tecnològics entre instituts de diferents països

Una trentena d'alumnes de l'Institut Banús de Cerdanyola del Vallès han viatjat a França amb el programa Erasmus+, que uneix estudiants de diferents ciutats d'europa per treballar en projectes tecnològics. En aquest cas, desenvolupen un robot que ha de realitzar unes tasques determinades. 

Un total de 28 estudiants de l'institut cerdanyolenc s'han desplaçat fins al Collège Gaston Jollet de Salbris a Vall Loire de França per participar en el projecte Eurobot 3.2, finançat per la Unió Europea. Així, han recuperat la presencialitat i els vitages del projecte internacional després d'un any de virtualitat a causa de la pandèmia.  

Projecte tecnològic

Els estudiants de 4t d'ESO de la matèria optativa de tecnologia junt amb els estudiants francesos tenen la missió de construir un robot capaç de superar diversos reptes, guanyant als robots contrincants. El projecte està pensat com si fos una empresa laboral i han de cercar el perfil professional de cadascú. El grup té els perfils de professional de la comunicació, professional del disseny, dos professionals de l'enginyeria i la programació. "Un altre dels objectius que es busquen és fraternitzar amb l'altre país compartint cultures, experiències i coneixements", destaquen des de l'Institut Banús.

El passat 16 de gener de 2022, 28 alumnes de l'àmbit tecnològic es van traslladar fins a Salbris per la primera reunió del projecte a l'estranger. Allà han treballat durant una setmana en l'enllestiment dels robots juntament amb els estudiants francesos. Hi haurà una darrera trobada al mes de maig a Cerdanyola, on es farà la prova definitiva dels nous robots desenvolupats amb nous reptes per assolir.

L'alumnat de l'Institut Banús participa al projecte Erasmus+ a França. FOTO: Cedida

L'alumnat de l'Institut Banús participa al projecte Erasmus+ a França. FOTO: Cedida



Des del Banús posen en valor els aprenentatges que l'experiència aporta als estudiants: "En aquesta activitat que s'ha dut a terme durant dos cursos els participants no només han après en l'àmbit tecnològic i informàtic sinó també s'han millorat socialment i cultural, aprenent a afrontar reptes comuns amb altres companys/es europeus/es".

A més de les jornades de treball en l'àmbit de la tecnologia, el viatge els va permetre visitar el campus i la Universitat Politècnica d'Orleans, on els estudiants de primer curs van fer de guia pel campus i l'alumnat de darrer curs va explicar els projectes de recerca que portaven a terme. Com a colofó cultural, el grup va poder visitar el castell de Chambord i la ciutat de París.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.