Una passejada al puig de la Guàrdia, Can Canaletes i el torrent de Can Coll

Es tracta d'una passejada de 5,5 km a peu, de dificultat mitjana i que tarda a completar-se una hora i trenta minuts.

Per aquesta Setmana Santa, us proposem una ruta al Puig de la Guàrdia i que passa per Can Canaletes i pel Torrent de Can Coll. Es tracta d'una passejada de 5,5 km a peu, de dificultat mitjana i que tarda a completar-se una hora i trenta minuts.

L'itinerari comença i acaba a la parada de l’autobús de l’Àrea de lleure de Can Coll. Una senda estreta puja i s’endinsa per la pineda. Quan el caminant arribi a una cruïlla, ha de girar a l’esquerra.

Tot seguit, s'ha de travessar una zona de vegetació arbustiva que es va cremar cap als anys 80, i tot vorejant la urbanització de Montflorit s'ha de pujar fins a arribar al cim, el Puig de la Guàrdia (198 m), en 10 minuts.

Des d’aquest mirador, el marxant podrà contemplar el paisatge de la plana vallesana i muntanyes ben conegudes: Montserrat, Sant Llorenç del Munt, els cingles de Bertí i el Montseny; i més a la dreta, la serra de Marina.

En aquest punt, el caminant tornarà pel mateix camí i, en pocs metres, en prendrà un altre a la dreta en direcció a Can Canaletes. És un corriol força erosionat. Després d’uns 500 metres, haurà de passar per sota d’una línia elèctrica on s’ha fet un tallafoc. Continuarà baixant fins a trobar una cruïlla on es girarà a la dreta i on, a l’esquerra, es veuen les restes d’un mur i el filat d’una finca. S'haurà de continuar baixant fins a arribar a una pista asfaltada, on es girarà a la dreta.

Seguidament, davant seu, al mig del camp conreat, hi ha l’ermita de Santa Maria de les Feixes i, darrere seu, el barri de Can Canaletes de Cerdanyola. Ara, s'haurà de seguir el camí ample direcció a Can Catà fins a travessar el torrent de Can Codina. Poc després, el marxant girarà a la dreta en direcció a l’Àrea de lleure de Can Coll i passarà una cadena: és un camí ample, de terra freqüentat pels ciclistes (10 min).

En aquest punt, s'ha de passar per un alzinar, on s'observen parets d’argila als marges del camí. Una mica més endavant, al cap d’uns 15 minuts, a la dreta es troben els camps de Can Codina. Al fons s'observa la masia i, més enllà, el Montseny.

El caminant seguirà el camí sempre en direcció a l’Àrea de Can Coll, durant uns 20 minuts. Travessarà el torrent de Can Coll que queda al marge esquerre del camí i, poc després, trobarà un petit salt d’aigua. Més endavant, a punt d’arribar a l’àrea de lleure, es troben unes grans esplanades que havien estat camps de conreu de Can Coll. Al final d’aquests camps, el camí passa pel mig d’una antiga bassa i encara es poden observar les parets laterals.

Bones pràctiques

S'ha de recordar que el caminant es troba en un parc natural protegit i que cal mantenir una actitud respectuosa amb l'entorn. S'ha de passejar pels camins senyalitzats, sense endinsar-se en boscos i conreus, respectar les plantes i les flors i no molestar els animals.

S'han de deixar les restes de menjar dins els contenidors, i si no n'hi ha, emportar-se-les a casa. S'ha de respectar el silenci i la tranquil·litat de l'indret.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.