Desenes de persones de Cerdanyola i Ripollet s'han manifestat avui, dissabte 12 de desembre, a la cantonada dels Quatre Cantons de la carretera de Barcelona en contra del nou Pacte Europeu de Migració i Asil i per reivindicar "una Europa de Drets Humans".
Desenes de persones es manifesten a #Cerdanyola contra les polítiques migratòries europees pic.twitter.com/H5OYX0ydQ4
— TOT Cerdanyola (@TOTCerdanyola) December 12, 2020
Les entitats Acollim Cerdanyola-Ripollet i Acció Solidària Logística han llegit un manifest conjunt on exigeixen a l'Estat espanyol deu punts clau i on desmunten aquest nou pacte: "l'Europa que volem no és la del Pacte de la vergonya (PEMA)". En primer lloc, exigeixen que s'obrin vies legals i segures per garantir el dret a migrar i el dret d'asil i que es salvaguardi el dret a la vida amb mecanismes i protocols de rescat i desembarcament segur.
Les plataformes de drets humans també han demanat que s'activi de forma urgent un programa de reubicació "que permeti traslladar persones amb necessitat de protecció bloquejades als diferents espais fronterers d'Europa" i que "es posi fi immediatament a les devolucions en calent, que atempten contra l'estat de dret posant en risc la integritat física i la vida de les persones".
A més, pensen que s'ha de desplegar un sistema d'acollida integral i coordinat perquè protegeixi els drets de les persones amb necessitat de refugi, que s'abandoni la política d'externalització i securitització de fronteres i que l'Estat "deixi de ser còmplice en les causes que provoquen els desplaçaments forçosos".
També demanen que l'Estat tingui una posició ferma en la defensa dels drets fonamentals de les persones migrades en el marc de les negociacions del Pacte Europeu de Migració i Asil i que "es desmarqui de les posicions de l'extrema dreta". Les entitats demanen que derogui l'actual Llei d'Estrangeria, tanqui els CIEs i dugui a terme un nou i urgent procés de regularització de totes les persones residents a l'Estat espanyol.
Per finalitzar, exigeixen que "es presenti de forma urgent una reforma de la Llei d'Asil actual que desplegui un model basat en vies legals i segures d'accés a protecció internacional".
Els manifestants, a crits de "cap persona és il·legal" i "no volem murs, obrim les fronteres", han arribat a la plaça de Josep Viladomat on han penjat una pancarta a les portes de l'antiga biblioteca. Aquesta manifestació s'ha sumat a les convocades també a diferents punts de Catalunya durant el 12D, Dia Internacional dels Drets Humans.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram