Dilluns de caos a Rodalies després de les afectacions de diumenge

Canvis a la linia R4, que arriba a Cerdanyola i no a Fabra i Puig com estava previst en el pla alternatiu

Aquest dilluns, primer dia feiner, les línies R4, R3, R7 i R1 han arrencat el servei amb el pla alternatiu que Rodalies Renfe va presentar ahir al vespre després de l'avaria provocada pel robatori de cable. Un servei que ha patit modificacions en algunes línies com la R4.

En concret la R4 Nord, ja que els trens havien d'arribar fins a Fabra i Puig però de moment només ho fan fins a Cerdanyola del Vallès. Des d'allà, hi ha un servei d'autobusos per arribar a Fabra i Puig i que està provocant llargues cues des de primera hora del matí i amb esperes que poden ser d'hora i mitja.

En aquesta línia hi circulen el 33% dels trens habituals en hora punta i la meitat la resta del dia. Pel que fa la R4 Sud, aquesta arriba fins a l'Hospitalet de Llobregat i les línies R1 i RG1 fins a Badalona on els viatgers són derivats al metro. El servei a l'R3 és entre Puigcerdà i Montcada Ripollet, amb dos trens per hora i sentit, i el servei de l'R7 es fa amb autobusos.

Modificacions a la línia R4, la més afectada 

Pel que fa l'R4 Nord, Rodalies demana als viatgers de Manresa, Terrassa i Sabadell que facin ús dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), i en el cas de Montcada a fer-ne de la línia R2.

A més, als usuaris de l'R4 Sud són instats a enllaçar amb la L1 de Metro i també amb la L5 un cop a Cornellà. També són instats a fer ús del metro aquells viatgers que facin ús de l'R1 i arribin a Badalona o també als que ho facin amb l'R4 Sud.  

A l'R3, hi ha servei entre Puigcerdà i Montcada Ripollet. A partir d'allà, el servei és alternatiu per carretera fins a Fabra i Puig, on els viatgers poden continuar amb la L1 de metro.

Pel que fa a l'R7, la que porta fins a la Universitat Autònoma de Barcelona, Renfe dóna les següents opcions als usuaris: poden viatjar fins a Cerdanyola amb l'R4 i des d'allà s'ha establert un servei d'autobusos fins a l'estació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), o bé, l'altra alternativa és l'autobús Exprés 3.

Pel que fan les línies R8, R2 sud, R2 Nord, R11 i els regionals sud són els únics sense afectacions.

D'altra banda, els trens INtercity que circulen per ample convencional faran el servei amb doble tracció -per cap i cua- per evitar moviments en buit a l'àmbit de Barcelona.

A més, tal com es va informar ahir, Rodalies Renfe ha reforçat el personal d'informació i atenció al client a les estacions. Així, s'han sol·licitat 46 nous agents de reforç per torn.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.