Espurnes Creatives, una iniciativa cerdanyolenca que ajuda a les famílies més afectades per la Covid

Marta Berdala, Laura Ceamanos i Anna Vidal són tres veïnes que van decidir vendre samarretes solidàries per conscienciar i ajudar a la població durant la pandèmia

Marta Berdala, Laura Ceamanos i Anna Vidal són tres amigues cerdanyolenques que, arran de la situació de crisi sanitària per la Covid-19, van decidir posar en marxa una iniciativa per ajudar a les famílies més afectades per la pandèmia. L'objectiu, mitjançant la venda d'unes samarretes amb un missatge esperançador, era aconseguir els productes de primera necessitat que moltes persones no podien permetre's tenir a causa de l'impacte econòmic que va deixar la malaltia.

"Quan va començar la situació de crisi vam prendre consciència i ens perseguia el neguit de poder fer alguna cosa pels que realment estaven tenint dificultats per superar els mesos d'estat d'alarma", explica Marta Berdela. Va ser en aquest moment quan va néixer Espurnes Creatives, una iniciativa "local per a un problema global", defineixen les creadores. 

 

 

"Vam elegir la samarreta perquè és un objecte que portes posat, que llueixes i fas visible; és una manera maca d'enviar aquest missatge de consciència a la població: jo em protegeixo, protegeix-te tu i protegeix als altres", explica Berdala. La il·lustració, a més, va ser creada per l'artista Pedro Villarejo, autor del cartell de l'anterior edició del Festival Internacional de Blues de Cerdanyola.

 

La primera idea va ser vendre 100 samarretes, nombre que es va acabar quadruplicant després de l'èxit de la primera venda. Les samarretes van acabar arribant a 19 ciutats de Barcelona, entre elles poblacions veïnes a Cerdanyola com, Sant Cugat, Sant Quirze o Terrassa. Amb els diners recaptats, les organitzadores van decidir comprar aliments i productes de primera necessitat que van arribar a 1.044 persones.

L'entitat també va col·laborar amb Càritas Sant Martí per poder repartir aquests productes, alguns trets del Banc dels Aliments de Barcelona. "Al final, però, al Banc no hi arribaven totes les coses que volíem, així que vam anar a comprar nosaltres mateixes uns productes que formessin una donació amb millor gust i que incloïes productes d'higiene de la llar i personal", expliquen. 

Actualment, la campanya ja s'ha tancat però des d'Espurnes Creatives s'està pendent per com avança la situació i, després de l'estiu, les tres creadores hauran de valorar si posar-ne en marxa una altra amb un objecte solidari diferent.