El Moviment Alternatiu de Montflorit s'oposa al Túnel d'Horta

El MAM demana que no es recupera el projecte i que s'aposti per alternatives

Les últimes accions i debats al voltant del Túnel d'Horta ferroviari continua despertant reaccions. El Moviment Alternatiu de Montflorit (MAM) ha emès un comunicat oposant-se a aquesta construcció i defensa altres alternatives per millorar les connexions de transport públic entre el Vallès Occidental i Barcelona.

"Des que l'agost de 2019 el blindatge al Pla General Metropolità de les ordenances que protegeixen a Collserola com a parc natural, duguessin al Túnel d'Horta a la paperera de la història, havíem respirat més tranquils", assenyalen des del MAM. La plataforma recorda que aquestes ordenances garanteixen que no es facin grans construccions al Parc Natural i repassa les vies de mobilitat que ja acull Collserola: C58, la C16, la B23, ferrocarrils com les línies R4 Nord, R4 Sud, R7, S1 i S2. A més a més, asseguren que el parc es troba "molt tensat" pel creixement dels municipis veïns "com el projecte de Centre Direccional a Cerdanyola o el polígon industrial Les Llicorelles a Molins de Rei".
 

Oposats als "megaprojectes"

El MAM critica que s'hagi recuperat la defensa d'aquest projecte i carrega contra l'alcalde de Cerdanyola: "Fa un parell de setmanes, ressuscitaven de nou les amenaces dels fantasmes del Túnel d'Horta i s'hi sumava un nou fantasma: en Carlos Cordón". L'Ajuntament de la ciutat i altres entitats i consistoris van signar un manifest en defensa del Túnel d'Horta ferroviari.



Per a la plataforma de Montflorit, l'acord "ignora tota una sèrie de mesures molt més econòmiques i senzilles que apareixen a diferents plans, com per exemple el Pla Específic de Mobilitat del Vallès, el Pla de Rodalies, i altres informes tècnics elaborats per les diferents institucions del país". Per al MAM, la defensa d'aquest Túnel d'Horta significa "tornar als megaprojectes de dubtosa viabilitat, aquells que als pocs anys presenten sobrecostos i que quan acaben a la taula de qualsevol fiscal, afloren comissions il·legals a partits, polítics i banquers".

Per evitar la construcció del túnel que creuaria Collserola, el MAM proposa fer realitat alternatives com el projecte del Túnel del Coll de Montcada, que segons la plataforma tindria un cost un 80% inferior al Túnel d'Horta. També defensa la millora de les xarxes existents i la construcció el Tramvallès afegint que "una nova connexió amb Barcelona no vertebra el Vallès, sinó que redunda infraestructures existents amb encara molt de potencial, de forma banal i
innecessària".

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.