El Parc del Turonet ha rebut l’edició més atípica de la Fira del Comerç

30 comerços socis de l’associació Cerdanyola Comerç i Serveis s’han promocionat en un recorregut tancat adaptat a la Covid-19

La 5a Fira del Comerç de Cerdanyola del Vallès s’ha celebrat aquest diumenge 19 de setembre provant sort en una nova ubicació: el Parc del Turonet. Una trentena de comerços locals han pogut fer promoció i donar a conèixer els seus negocis al públic assistent, que en el context de pandèmia han hagut de voltar seguint un recorregut tancat d’entrada i sortida. El president de Cerdanyola Comerç i Serveis, Xavi Olivé, ha valorat positivament aquesta edició atípica: “Ha sigut un èxit absolut. Al matí s’ha omplert fins al punt d’haver d’aturar l’afluència per temes d’aforament”.

També s’ha establert una zona de joc per als infants just a l’entrada del Parc, perquè els visitants poguessin voltar amb tranquil·litat. L’empresa Activi Joc ha ofert cordes, baldufes i minigolf, entre altres entreteniments, perquè els nens i nenes els gaudissin amb un temps màxim de 30 minuts.

parc infantil fira del comerç. FOTO: Nora Muñoz

Zona d'esbarjo infantil. FOTO:Nora Muñoz

Valoració general: positiva

A la fira han participat un total de 30 comerços locals que formen part de l’associació de Comerç i Serveis. Als estands instal·lats al Turonet no ha mancat la varietat: llibreries, gimnasos, acadèmies, centres terapèutics, botigues de roba, joieries i molt més, han aprofitat l’ocasió per promocionar el producte que ofereixen. Després de parlar amb ells, Xavi Olivé ha pogut comprovar que els socis i sòcies en general han quedat contents: “L’afluència de gent ha fet que veiessin recompensat tot l’esforç que comporta muntar un estand”.

Malgrat les restriccions d’accés que han obligat a tancar durant alguns minuts al llarg de la jornada fins que es buidés l’espai, l’afluència ha estat “massiva” segons Olivé. Això ha permès als comerciants i comerciantes poder-se donar a conèixer a un públic nou.

El David Muñoz, comerciant de Cat&Colombia, valora especialment que els comerços allunyats de les zones comercials puguin ser vistos: “Si es pogués fer aquest tipus d’esdeveniments un cop cada dos o tres mesos estaria molt bé, perquè hi ha molta gent que no coneix segons quins comerços”.

L’acadèmia d’idiomes Meeting Point School of Language ha aprofitat la celebració de la fira per donar a conèixer la seva promoció d’oferir la matrícula i el primer mes de franc. “La veritat és que hem aconseguit bastantes inscripcions durant el matí i la gent s’ha acostat molt interessada”, ha dit la comerciant Noelia Bastidas.

A més de promocionar-se, alguns establiments han preparat in situ una mostra del que fan, com ha estat el cas de l’acadèmia de dansa Qóreo, que ha muntat una màquina per fer esport de les que tenen al centre, o del centre de fisioteràpia Cesc Paredes, que ha fet massatges als visitants.

Zona de restauració

Alguns comerços de restauració han preparat taules i cadires per oferir menjar i beguda als visitants. El Joan de Tempo di Vino ha servit tapes al seu estand per donar suport a l’associació de comerciants. La Susana de la creperia Dolç i Salat (DiS by Susana) ha quedat satisfeta: “Millor del que m’esperava perquè la gent ha volgut menjar molts crepes i molts gofres, i molta gent m’ha demanat informació.”

restauració fira del comerç. FOTO: Nora Muñoz

Servei de restauració a la Fira del Comerç. FOTO: Nora Muñoz

Nous integrants a la Fira

Alguns comerços que han obert recentment han aprofitat l’ocasió per donar-se a conèixer. L’ABC Centro Educativo Terapéutico ho ha fet per mitjà d’una llista on els visitants es podien apuntar per rebre informació. “Sobretot promocionem que els nens puguin tenir un diagnòstic com més aviat millor perquè puguin treballar habilitats que no tenen, com habitualment passa amb el llenguatge”, segons la comerciant Amorina.

Estand de l'ABC a la Fira del Comerç. FOTO: Nora Muñoz

Estand de l’ABC Centro Educativo Terapéutico a la Fira del Comerç. FOTO: Nora Muñoz

 

La Tia Maria també s’estrena a la Fira del Comerç enguany. Es tracta d’un establiment on es venen flors de cànem CBD, una marihuana terapèutica per calmar els dolors que no supera els límits permesos de THC -la substància addictiva. “Hi ha molta gent que no ho coneix i hem vingut a la fira per promocionar i vendre, però sobretot per informar”, segons la comerciant Eva.

2 tallers en directe

Durant la jornada alguns establiments han improvisat tallers destinats al públic en un escenari expressament muntat. A les 11 h la Susana de Dolç i Salat (DiS by Susana) ha fet un pastís en directe a mena de ‘masterclass’, per després sortejar-lo. És un tipus de promoció que la comerciant acostuma a fer via xarxes socials: “Hi ha molta gent que em segueix a Tik Tok que han vingut expressament a veure’m fer-lo”.

A la tarda, la Llibreria Éfora ha organitzat un taller de dibuix de còmic a càrrec del dibuixant Marc López: “Ha sigut una experiència molt acadèmica de passar taula per taula mirant de millorar els dissenys, molt enriquidora tant per a mi com per a l’alumnat”.

Taller de còmic Llibreria Éfora. FOTO: Nora Muñoz

Taller de còmic organitzat per la Llibreria Éfora a càrrec del dibuixant Marc López. FOTO: Nora Muñoz

L'adaptació al nou espai

La decisió de canviar d’espai ha estat fruit de les mesures restrictives per la Covid-19 que encara limiten les grans concentracions. “A Abat Oliva era inviable tancar-ho tot per tenir un aforament controlat”, segons Xavi Olivé, que ha quedat satisfet del canvi d’ubicació: “El Turonet és conegut per tothom perquè es fan altres actes i jo crec que la gent ha respost bé i per part dels socis no hem rebut queixa”.

Els visitants han complert les mesures que s’han proposat i molts comerços també han donat suport a com s’ha organitzat la fira. A la Carme d’Esports VIAN li agradaria que les mesures continuessin sempre: “Crec que la gent es troba més segura i altres anys amb les aglomeracions podia ser més incòmode”. L’Aitana de l’acadèmia de ball Qóreo ha agraït que es fes un recorregut tancat perquè obligava els visitants a passar pel davant de cada estand.

mesures covid 19 fira de comerç. FOTO: Nora Muñoz

S'ha establert un punt d'entrada i un de sortida com a mesura covid. FOTO: Nora Muñoz

Tot i l’èxit generalitzat de l’espai del Parc del Turonet, de cara als anys vinents l’associació del comerç mantindrà la ubicació habitual de la plaça Abat Oliva: “Ens agrada molt perquè és molt cèntrica i creiem que també afavoreix al passeig del ciutadà de Cerdanyola”, conclou el president.

Sortejos

El Cerdanyola Serveis i Comerç ha sortejat 250 euros per poder gastar als comerços participants de la Fira del Comerç. Presentant el tiquet de compra d'alguna paradeta s'accedia automàticament al sorteig. La guanyadora s’ha anunciat a l’estand de l’associació a les 20 h.

El Tot Cerdanyola també ha fet un sorteig en el marc de la Fira del Comerç; en col·laboració amb Bambalina, s’han regalat dues entrades dobles per assistir al Festival Internacional de Teatre infantil i juvenil que se celebra els dies 24, 25 i 26 a Cerdanyola del Vallès.

Més info: Ja es coneixen els guanyadors del sorteig de les entrades pel FIT Festival