Protagonisme dels tallers i activitats en una jornada de comerç al carrer amb baixa participació

Detalls com la música nadalenca han adornat els carrers de Cerdanyola, tot i que l’afluència comercial no s’ha incrementat respecte altres caps de setmana

Al ritme de la Rumbling Jazz Band i amb activitats repartides per tot el centre de la ciutat, Cerdanyola ha celebrat una nova jornada de comerç al carrer, amb motiu de l’arribada del Nadal, per incentivar les ventes i la interacció entre els comerços locals i els veïns de la ciutat. Així i tot, la jornada ha comptat amb una baixa participació tant per part dels comerços com per part de la població. La jornada, organitzada per l’Ajuntament, ha comptat amb la col·laboració i participació de Cerdanyola Comerç i Serveis.

L’afluència de compradors, tot i que constant, no ha estat gaire elevada

El dissabte és un dels dies amb més afluència comercial a Cerdanyola. És per això que, tot i el constant moviment i afluència de compradors pel centre de la ciutat, els números no disten dels de qualsevol altre cap des setmana.

L'afluència de compradors ha sigut semblant a caps de setmana anteriors / Anna Bassa

L'afluència de compradors ha sigut semblant a caps de setmana anteriors / Anna Bassa

El President de Cerdanyola Comerç i Serveis, Xavi Olivé, considera que, vistos els resultats, la jornada de comerç al carrer per Nadal és “bastant prescindible” tot i que ha reconegut que la participació per part dels comerços locals també ha baixat: “La jornada ha estat més fluixa que la d’octubre, però hi havia menys activitats i molts menys comerços participant”. El President de l’associació ha proposat un replantejament del format de comerç al carrer durant l’època nadalenca per aconseguir que funcioni.

Les famílies i els infants han gaudit de manera activa de les diferents activitats

Olivé considera que les activitats i els tallers han funcionat bé, sobretot durant el matí. Tallers com el Little Chef i activitats com One upon a time han comptat amb una alta participació per part d’infants i famílies. Sens dubte, l’activitat estrella ha estat l’espai de jocs i tallers familiars ubicat al carrer Francesc Layret on l’afluència de gent ha sigut constant durant tot el dia.

Els jocs i els tallers han estat els protagonistes de la jornada / Anna Bassa

Els jocs i els tallers han estat els protagonistes de la jornada / Anna Bassa

La Regidora de Promoció Econòmica, Carme Arché, considera que, tot i que la ciutadania de Cerdanyola col·labora molt, amb el comerç sempre és difícil saber l’impacte: “Tot i que s’ha canviat el format del comerç al carrer, és difícil competir amb els números del comerç al carrer de tardor perquè l’afluència de gent que genera el Blues és molt elevada”.

Més informació