La UAB participa en l'anàlisi genòmica dels factors de risc de la COVID-19

La recerca, publicada a la revista científica, Nature, identifica quins són els marcadors genètics associats amb la infecció del virus

La Universitat Autònoma de Barcelona ha participat en un estudi que identifica quins factors genètics influeixen en la infecció de la Covid-19. Amb això el projecte, creat el març de 2020, revela que 13 regions (loci) del genoma humà que estan fortament associades a infeccions severes per Covid-19 i també identifiquen d'altres factors com el tabaquisme i l'alt índex de massa corporal.

Segons la recerca, dels 13 locis identificats, dos tenen freqüències més altes entre els pacients d'ascendència de l'Àsia Oriental o del Sud d'Àsia i un altre està relacionat amb el càncer de pulmó.

L'estudi, anomenat COVID-19 Host Genetics Initiative i creat per, Andrea Ganna, de l'Institut de Medicina Molecular de Finlàndia (FIMM) - Universitat de Hèlsinki, i, Mark Daly, director del FIMM i membre del Broad Institute del MIT i Harvard, inclou la col·laboració de 3.300 autors i 61 estudis de 25 països, entre ells, la de l'investigador ICREA a l'Institut de Biotecnologia i Biomedicina de la UAB, Mario Cáceres.

Els resultats provenen d'un estudi que inclou gairebé 50.000 pacients amb Covid-19 i dos milions de persones controlades no infectades. El treball podria ajudar a proporcionar objectius per a futures teràpies i il·lustrar el poder dels estudis genètics a l'hora d'aprendre més sobre malalties infeccioses.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.