La Comissió d'Entitats per la Sanitat Pública va organitzar el passat dijous 12 de març una nova xerrada sobre el sistema sanitari actual a l'Ateneu. La ponència de la doctora en infermeria Anna Martínez va omplir la sala de baix totalment. La xerrada s’emmarca en un cicle d’actes informatius pels diferents barris de Cerdanyola, que aquesta setmana arriba al barri de Canaletes, tot i que la gran convocatòria és el 19 d'abril amb l'acte reivindicatiu per l'Hospital Ernest Lluch.
Èxit del cicle de xerrades de conscienciació
"De moment hem fet dues xerrades, a la Biblioteca i a l'Ateneu, i a totes dues s'han omplert les sales", celebra Ignacio Laguna, portaveu de la Comissió d’Entitats per la Sanitat Pública. Des de la Comissió valoren molt positivament la implicació de la ciutadania, "la gent està molt interessada, des que vam començar amb el tema de l'hospital ja vam trobar que la gent ens va donar suport", recorda Laguna.
"El sistema sanitari funciona com un mercat i això afecta la qualitat assistencial"
"El sistema de Salut Català funciona com un mercat en què els diferents agents sanitaris competeixen entre ells per obtenir contractes i finançament. Això significa que, malgrat dependre de la Generalitat, la seva estructura empresarial facilita la subcontractació i l’externalització de serveis. A més, dificulta i limita la transparència i la capacitat de control democràtic dels diners públics quan aquests es destinen a entitats semi-públiques o privades", va explicar Anna Martínez en la xerrada de l'Ateneu. "Aquesta mercantilització es relaciona amb una disminució de la qualitat assistencial", conclou.
La propera xerrada sobre la situació del sistema sanitari tindrà lloc aquest divendres 20 de març i serà el torn del barri de Canaletes, i la xerrada es durà a terme al Centre Cívic del Turonet.
Situació de l'hospital Ernest Lluch
El passat 23 de febrer, la plataforma ciutadana va lliurar al Departament de Salut 8.089 signatures recollides a Cerdanyola i Ripollet en defensa de la sanitat pública i per reclamar la construcció de l’Hospital Ernest Lluch. L’acció es va fer de manera coordinada amb col·lectius de més de 25 municipis i va sumar al voltant de 25.000 firmes.
"L'expedient de l'hospital s'hauria d'haver aprovat al desembre pel Departament de Territori, però ens van dir que s'aprovaria durant aquest primer trimestre", explica Laguna, a dues setmanes d'acabar el trimestre. "Esperem que a la propera reunió, la setmana vinent, es doni l'aprovació definitiva i l'expedient pugui passar al Departament de Salut perquè comenci tot el procediment de licitació per construir", conclou.
Mentre el procés continua endarrerint-se, des de la Comissió d'Entitats per la Sanitat Pública organitzen un acte reivindicatiu pel diumenge 19 d'abril per recordar la necessitat que l'Hospital Ernest Lluch esdevingui una realitat.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram