Una dona, advocada de professió i treballadora municipal, ha denunciat una agressió per part de personal de seguretat la nit de diumenge al Parc del Xarau, després del concert de La La Love You. Segons el seu relat, va acabar a terra després d’una discussió amb vigilants durant el desallotjament del recinte i va haver de ser atesa al CAP II Cerdanyola-Ripollet.
Durant aquesta festa major del Roser de Maig el parc Xarau ha esdevingut l'escenari principal les nits de dissabte i diumenge. El canvi ha estat motivat per motius de seguretat, segons va comunicar l'Ajuntament a la presentació del programa. Tot i això, durant les fetes es va fer pública una agressió feixista a l'espai de Barraques, que ha obert un debat sobre sobre els protocols i el dispositiu de seguretat desplegat durant aquesta Festa Major.
"Estava sola i la van entomar amb mi", recorda. La denunciant explica que havia assistit al concert amb uns amics, que van marxar abans d’acabar l’actuació. En finalitzar el concert, cap a les 0.00, assegura que els vigilants van començar a desallotjar el parc “amb molt males maneres”.
Segons el seu relat, una dona d’uns 60 anys discutia amb els vigilants perquè considerava que, en tractar-se d’un parc públic, podia sortir “al seu ritme”. “Li van contestar que allò era un recinte privat llogat per l’Ajuntament”, explica. En aquell moment, assegura que va intervenir: “Els vaig dir que jo treballava a l’Ajuntament i que la senyora tenia raó”.
A partir d’aquí, afirma que diversos vigilants la van envoltar. “Ens importa tres merdes que siguis de l’Ajuntament”, assegura que li van dir. Segons explica, quan va treure el mòbil per enregistrar la situació, els vigilants “es van posar nerviosos”.
“Van intentar apartar-me la mà amb què gravava i em van empènyer. Vaig acabar a terra”, relata. També assegura que ningú la va ajudar a aixecar-se.
“No m’havia tirat mai ningú a terra, i que a sobre t’acorralin entre cinc persones... Ho vaig passar molt malament”.
La denunciant explica que una noia que es trobava al recinte la va ajudar a incorporar-se i a sortir de la zona. La noia la va ajudar a seure i li va portar aigua d'un bar proper. També denuncia que l’assistència va ser lenta, i que dos Mossos van preguntar-li que havia fet enlloc de precupar-se pel seu estat. “Tinc tres trucades al 112 des del meu mòbil. Vaig esperar més de mitja hora i al final la meva parella em va portar al CAP”, afirma.
Segons explica, els sanitaris li van diagnosticar una contusió a l’esquena, motiu pel qual actualment es troba de baixa laboral. L’informe mèdic s’hauria traslladat al jutjat i la treballadora preveu formalitzar denúncia.
El TOT Cerdanyola al dia s’ha posat en contacte amb l’Ajuntament i amb l’empresa encarregada de l’organització tècnica de la Festa Major i del servei de seguretat privada per recollir la seva versió dels fets. En el moment de publicar aquesta informació, ambdues parts havien declinat fer declaracions.
Els fets no consta que hagin estat judicialitzats, per ara.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram