L’exili ha protagonitzat la repressió de l’Estat ja des del 1714, quan les elits catalanes, a centenars, van haver d’exiliar-se a Viena. La Retirada, ja al segle XX, va comportar, també, una important pèrdua de capital humà. Ja en plena «democràcia», l’exili polític continua estant present a la Catalunya del segle XXI.
L’Assemblea Nacional Catalana presentem aquest cicle per reflexionar sobre l’exili com a fil conductor de la nostra història recent. Així, volem crear un espai de memòria, reflexió i compromís, i alhora commemorar els fets de Prats de Molló.
El cicle “Camins de llibertat: de Macià als exilis d’avui” va arrencar el 19 de febrer a l’Ateneu de Cerdanyola amb la conferència «Francesc Macià: exili i llegat actual», a càrrec de l’historiador Pere Bosch i Cuenca.
La propera cita serà el 2 de març, a la sala Enric Granados de la Biblioteca Central de Cerdanyola, amb una entrevista al conseller a l’exili Lluís Puig i Gordi, a càrrec del periodista Arnau Lleonart i Fernández.
El cicle culminarà el 21 de març amb una visita de tot el dia a la Casa Macià, a Prats de Molló. Aquesta sortida en autocar inclou el dinar i té un cost de 45 € (35 € per als socis de l’ANC). Els tiquets es vendran durant l’acte del 2 de març.
Enguany en farà cent del complot que, liderat per Francesc Macià, intentava entrar al Principat amb un escamot armat i generar una insurrecció que dugués a la independència de Catalunya. El centre d’operacions es va establir en una casa anomenada aleshores vil·la Denise, als afores de Prats de Molló, a la comarca del Vallespir. Actualment, i reanomenada com a Casa Macià, és un centre transfronterer d’interpretació de la història de Catalunya.
Per a més informació: cerdanyola-v@assemblea.cat
Secretariat de l'AT
Cerdanyola del Vallès per la independència
Assemblea Nacional Catalana
Imatge del cartell del cicle que organitza l'Assemblea Nacional Catalana Cerdanyola per la independència
Agenda
Camins de llibertat: de Macià als exilis d’avui
2 de març
Entrevista amb Lluís Puig i Gordi
Sala Enric Granados – Biblioteca Central de Cerdanyola
21 de març (tot el dia)
Visita a la Casa Macià (Prats de Molló)
45 € (35 € socis ANC) – inclou autocar i dinar
Venda de tiquets durant l’acte del 2 de març
cerdanyola-v@assemblea.cat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram