Aquest dilluns 5 de maig, Cerdanyola posa punt final a la Festa Major del Roser de Maig 2025. Tot i que el dia no és festiu arreu —algunes famílies treballadores que es mouen fora del municipi reprenen la rutina—, la ciutat conserva l’esperit de celebració amb una jornada pensada per a la canalla i un final de festa amb accent rumber. Per evitar la pluja totes les activitats infantils es faran als envelats i la pista coberta de Can Xarau.
Al matí, el Parc Xarau es converteix en un gran espai lúdic i participatiu, amb activitats que combinen joc, creativitat, esport i educació. De 10.30 a 13.30 h, petits i grans podran gaudir de:
-
Espai de Circ
-
Pedala i pinta
-
Jocs embobinats
-
Gran ludoteca de jocs tradicionals
-
Ludoteca 0-3 i espai 0-3, coordinats per l’Espai Infantil de Cerdanyola
-
Jocs de taula
-
Rocòdrom, a càrrec del Club d’Esports de Muntanya
-
Guardem la primavera, proposta creativa de la Catalònia Fundació Creactiva
-
Coses de mascotes, de la mà del Club Social DinamiCS
Al matí també se celebra el Torneig intergeneracional d’escacs, amb la Penya d’Escacs de Cerdanyola i la Llar de Jubilats. En canvi s'ha ajornat el Torneig Maigball de futbol 7 per a joves esportistes al camp de la Bòbila-Pinetons.
Si plou, el conta contes es trasllada de la plaça de la Música a l'Ateneu
Conta contes 'La Roser fa el dinar de Festa Major': Conte teatralitzat sobre el tradicional dinar que feien les famílies per la Festa Major del Roser de Maig i altres històries a càrrec de Susagna Navó. L'activitat està concebuda per a tots els públics, especialment per a les famílies amb infants a partir de tres anys. Serà a les 17 h a la plaça Jaume Grau i Altayó, més coneguda com la plaça de la Música. En cas de pluja, aquesta activitat, ajornada el 26 d'abril passat, es traslladarà a l'Ateneu.
Concert a l'envelat, sota cobert
Al vespre, a les 19.00 h, arriba el gran comiat musical amb Sabor de Gràcia, una de les formacions més icòniques de la rumba catalana. Fundat per Sicus Carbonell, el grup beu directament de l’herència de Peret, de El pescadilla i dels sons del barri de Gràcia, bressol d’aquest gènere musical tan nostre. Amb més de 30 anys de trajectòria, Sabor de Gràcia fusiona la rumba tradicional amb tocs actuals i reivindica les arrels gitanes i catalanes a través de la festa.
Després d’uns dies farcits de cultura popular i grans cites esportives, de concerts i gastronomia, (i d'haver patit per les gotes de pluja de divendres, diumenge al mati i l'aiguat de diumenge vespre), el Roser de Maig 2025 s’acomiada amb una jornada dedicada a les famílies i per segon any consecutiu, ho fa a ritme de rumba. Queda la sensació que la festa, a Cerdanyola, la fa la gent.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.