La cultura popular ha estat una de les grans protagonistes d'aquest diumenge de festa major i ha omplert les places de Cerdanyola de tradició, festa i germanor. La plaça de l'Abat Oliba amb la diada castellera dels Martinets, la de Francesc Layret amb la ballada de sardanes i la de Jaume Grau amb el concurs de paelles.
La plaça de l'Abat Oliba ha acollit la diada castellera, on els Castellers de Cerdanyola han compartit plaça amb la Colla Castellera de Figueres i els Laietans de Gramenet, en la que ha estat l'última actuació de la temporada a casa per als Martinets.
Els de Cerdanyola han tornat a carregar la Torre de 7, que ha caigut abans de poder ser descarregada, i han descarregat el 3 de 7, el 5 de 6 i dos pilars de 4 de sortida. Des de la colla han valorat positivament la diada, tot i la caiguda, per haver aconseguit carregar la Torre, el castell més difícil que la colla ha descarregat aquesta temporada.
Paral·lelament, la plaça de Francesc Layret s'ha omplert de música i ball amb la ballada de sardanes a càrrec de la Cobla Contemporània. L'Agrupació Sardanista ha fet ballar petits i grans amb sardanes ben actuals.
A només uns metres, a la plaça de Jaume Grau, el concurs de paelles ha tornat a reunir les colles al voltant dels fogons. L'edició d'enguany ha assolit una participació rècord, amb 37 paelles inscrites i més de 500 participants, consolidant-se com una de les convocatòries més multitudinàries del programa gastronòmic de Sant Martí.