La secció de Memòria del TOT Cerdanyola es dedicarà fins a finals d'any a difondre documents i testimonis del llibre sobre el fons del periodista Josep Maria Cortada i Miró, el Xane.
Al llibre Arxiu Xane, cròniques de la Cerdanyola moderna, un dels temes que s’hi tracten és la creació de l’actual escut i bandera de Cerdanyola, durant l’alcaldia de Celestino Sánchez. Va ser un dels projectes impulsats per la comissió de ciutadans que apareix a la imatge i de la qual formaven part Josep Maria Cortada (Xane), Albert Lázaro, Jaume Mimó i Sarrablo, Miquel Sánchez, Jesús Bolinaga i Isidre Grau (que no apareix a la fotografia). La comissió estava presidida pel primer tinent d’alcalde, Enric Senabre.
Alguns dels membres de la Comissió per definir l'escut de Cerdanyola.
Aquella comissió també va impulsar altres iniciatives importants, com la declaració de l’Alzina de Cordelles com a arbre monumental, o el primer projecte de Museu d’Història de la ciutat, que s’havia de construir als terrenys de Canaletes i que finalment no va prosperar.
Durant quatre dècades, Xane va ser una figura cabdal en la vida social i cultural de Cerdanyola. El seu arxiu és, juntament amb l’Arxiu Mimó, un dels dos fons documentals que el Grup de Recerques i Estudis de Cerdanyola (GREC) custodia temporalment, en espera que puguin ser dipositats a l’Arxiu Municipal.
El llibre sobre l’Arxiu Xane es pot trobar a les llibreries Efora, Aranya i Lilliput, i a les papereries Carlin i Torrente.