La publicitat, font d’història (1)

Recuperem anuncis publicitaris antics de Cerdanyola al dia que ens permeten redescobrir activitats, iniciatives i detalls curiosos de la ciutat ja oblidats.

Amb motiu de la fusió entre el TOT Cerdanyola i Cerdanyola al dia, durant les properes setmanes recuperarem imatges i moments destacats de l’arxiu històric de Cerdanyola al dia en aquesta secció.

Sovint, amb el pas dels anys, un dels continguts més valuosos i sorprenents de les publicacions que ja formen part de la memòria local són els anuncis publicitaris que s’hi van publicar.

A través d’aquests anuncis podem recuperar activitats o convocatòries que ja havíem oblidat, els inicis de projectes que amb el temps s’han consolidat com el Concert del Castell i el túnel del terror del Casal de Joves o plantejar-nos dubtes o incògnites com les que, per exemple, ens porta l’anunci del llibre sobre Cerdanyola que podem veure aquí mateix, i que potser molta gent desconeixia.

Els anuncis no només reflecteixen l’economia i el comerç local d’una època, sinó que també són una finestra al context social i cultural d’aquells anys.

Aquesta és la primera entrega d’una sèrie de capítols dedicats a la publicitat com a font documental i històrica.

Imatges d’arxiu

1.Anunci del llibre sobre Cerdanyola.

 

3 23 IMG 4991 PrimerSemestre2006 (1)

Anunci del llibre escrit per Joan Sánchez per la regidoria de Promoció de Ciutat. Campanya publicitaria de Sergi Vera. FOTO: Arxiu Cerdanyola al dia (2006)

2. Cartells publicitaris antics del Concert del Castell.

  1. 1 23 IMG 5019 3 PrimerSemestre2006 (1)

    Arxiu Cerdanyola al dia 2006.El divendres 27 de juny de 2025 es celebrarà la 23a edició.

     

3. Promocions del Túnel del Terror del Casal de Joves.

  1. 2 23 IMG 4734 (1)

    Arxiu Cerdanyola al dia 2006

     

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.