Fa gairebé 15 dies, al ple del mes d’abril, la formació d’extrema dreta VOX va presentar una moció sobre la “prioridad nacional”. Una moció plena d’afirmacions racistes i xenòfobes, sustentades amb dades falses i manipulades, i que va ser rebutjada per tots els partits del plenari.
Aquella mateixa setmana, la companyia de teatre amateur El Misto va denunciar haver rebut insults LGTBI-fòbics a la publicació d’Instagram amb què promocionaven una obra de teatre. Un parell de dies després, en el marc de les festes del Roser de Maig, es van produir dues agressions feixistes i homòfobes: una a la zona de barraques i una altra a la zona dels Quatre Cantons. També a la zona del pavelló es van llançar ampolles de vidre a un grup de persones racialitzades que passejaven.
“Aquestes agressions no són fets aïllats. Són conseqüència de la normalització dels discursos d’odi que promouen determinades formacions polítiques.”
Aquestes agressions no són fets aïllats. Són conseqüència de la normalització dels discursos d’odi que promouen determinades formacions polítiques i que bona part dels mitjans de comunicació amplifiquen i legitimen com si fossin una opció política més. Se’ls ha donat veu fins i tot quan no tenien representació institucional i, massa sovint, sense contrastar ni desmentir les seves mentides amb dades.
Des d’UCFR fa temps que advertim que l’entrada del feixisme a les institucions contribueix a l’augment d’atacs racistes, xenòfobs i LGTBI-fòbics. El que ha passat aquests dies n’és una mostra més.
També volem expressar tot el nostre suport i solidaritat a les persones agredides, i celebrem la convocatòria de l’assemblea popular antifeixista impulsada pel Casal Popular La Flama, que va reunir una vuitantena de persones de Ripollet i Cerdanyola per compartir propostes i començar a articular conjuntament un front antifeixista.
Contra el seu odi i la seva violència: solidaritat, lluita i organització popular!
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram