El concepte intel·ligència ha fet curt. Ara es parla de talent. Les empreses busquen talent, la gent vol sentir que té talent. Però hi ha un problema. Ningú no sap ben bé què vol dir tenir talent, quines característiques són aquelles que té una persona talentosa. Això és perquè el concepte talent, com a tal, no té rigor científic; en canvi, és el recurs pel qual les grans empreses es barallen.
Per això l'escola veu cada vegada més la importància d'educar, no per obtenir bons resultats acadèmics, sinó bons resultats vitals. I sé que tímidament ho està intentant. Ja va canviar les notes de les assignatures per les notes de les competències, però encara estem a anys llum. Si abans dèiem un 7 a medi natural, ara diem que la seva competència per descobrir el món té un assoliment notable. Bé, a poc a poc.
«El veritable talent no és saber fer, sinó saber què fer amb allò que sabem»
El talent, podríem dir, és la intel·ligència exitosa. La que s'utilitza per aconseguir objectius importants. Grans autors com Sternberg ens van demostrar que la intel·ligència era molt més que tenir bons resultats acadèmics o memòria enciclopèdica. Per a ell, la intel·ligència és la capacitat de dirigir adequadament el comportament per assolir objectius, fent servir els recursos mentals de què disposem.
Però ara ens cal anar un pas més enllà. Ens interessa trobar i desenvolupar el gran talent, aquell que ens permet fer servir bé les nostres destreses i capacitats per dirigir la nostra acció cap a una vida òptima.
Perquè el veritable talent no és saber fer, sinó saber què fer amb allò que sabem.
Text: Laura Márquez | Fundadora de NaturaEduca i impulsora del projecte BoscEscola
Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram