Opinió | El nostre terreny de joc

Xavier Olivé defensa un urbanisme que tingui en compte el comerç de proximitat i reclama que els establiments participin en les transformacions de la ciutat

En l’esport, a banda que els jugadors i jugadores han d’estar físicament preparats i donar el millor de si mateixos, una de les variables més importants és el terreny de joc. Si traslladem aquest paral·lelisme al comerç de proximitat, els carrers i les places són el seu terreny de joc, l’espai on es desenvolupa bona part de la seva activitat. Per això és essencial un urbanisme que tingui cura del comerç i afavoreixi la vida dels establiments comercials.

«Els carrers i les places són el terreny de joc del comerç de proximitat»

Un urbanisme comercial que funcioni ha de garantir carrers accessibles, segurs i agradables per caminar, bona connexió entre barris i eixos comercials, aparcament de rotació proper i ben senyalitzat —amb marge de millora en els horaris de la zona taronja—, zones de càrrega i descàrrega suficients i una bona il·luminació, neteja i manteniment. Al carrer Sant Ramon, per exemple, alguns fanals queden per sobre dels arbres, dificultant que la llum arribi correctament al carrer. També cal millorar la senyalització comercial, actuar sobre els locals buits per dignificar-los i planificar millor les obres per reduir-ne l’impacte sobre els establiments comercials. Sobretot, necessitem espais públics que convidin a passejar, aturar-se, relacionar-se i comprar.

«L’urbanisme que decidim avui condicionarà el comerç i la ciutat que tindrem demà»

A Cerdanyola tenim reptes a curt, mitjà i llarg termini que poden marcar el futur d’aquest terreny de joc: la remodelació de l’entorn del carrer Santa Teresa (antics cinemes); l’avinguda Primavera i la seva ampliació amb voreres més amples; la llargament reivindicada pacificació dels carrers Sant Martí i Sant Ramon i la seva connexió amb Banús i Bonasort; la transformació del parc de la Flor de Maig en un parc urbà; i, finalment, el gran repte de la Plana del Castell i de com es connectarà amb el centre històric.

Transformacions que hem de pensar i construir plegats, de la mà de tots els agents econòmics, socials i culturals de la ciutat, escoltant també el comerç des de l’inici. Perquè l’urbanisme que decidim avui condicionarà el comerç i la ciutat que tindrem demà.


Xavier Olivé
President de Cerdanyola Comerç i Serveis

Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.