contingut promocionat
gencat fgc logo

 

 

Notable alt per al nou servei de la línia Barcelona-Vallès

Ferrocarrils va implantar el 9 de desembre un nou servei a la línia Barcelona- Vallès per augmentar les freqüències i poder donar resposta a l’augment de la demanda experimentat en els darrers anys

La valoració mitjana que les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) donen al servei de la línia Barcelona-Vallès després de les millores aplicades des del 9 de desembre és d’un 8,32. Aquesta valoració és el resultat d’una enquesta realitzada entre les persones que viatgen en aquesta línia i duta a terme tot just un mes després de la implementació dels canvis, concretament entre els dies 9 i 12 de gener.

Usuaris en un tren. FOTO: FGC

Usuaris en un tren. FOTO: FGC

Les millores del servei

Els resultats de l’enquesta també mostren quins aspectes del servei actual de la línia han millorat pels usuaris respecte al servei anterior, destacant de forma especialment positiva el fet que ara hi ha més freqüències i els trens passen més sovint. Els següents aspectes en què les persones usuàries destaquen que ha millorat el servei són la disminució de les aglomeracions i l’entrada en servei de nous i millors trens.

El president de Ferrocarrils, Toni Segarra i Barreto, ha destacat que aquests resultats mostren “l’alt grau de satisfacció dels usuaris amb les millores implantades a la línia i ens confirmen que anem en la bona direcció: oferir una oferta de qualitat, competitiva i fiable per fomentar l’ús del transport públic i una mobilitat més sostenible”.

"La valoració mitjana que les persones usuàries de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) donen al servei de la línia Barcelona-Vallès després de les millores aplicades és d’un 8,32"

Les millores implantades també han tingut un impacte positiu en el grau d’ocupació dels trens a l’hora punta del matí, que ha disminuït a l’entorn del 30%. Així, si es comparen els graus d’ocupació mitjans de la setmana anterior a la implantació del nou servei, del 83,3%, amb els dels primers dies després de la implantació, un 59%, s’observa una reducció del 29,2%. Pel que fa a la demanda, aquesta ha pujat lleugerament respecte a l’any 2021: si les setmanes anteriors a les millores l’increment respecte a l’any passat era del 112,6%, després s’ha situat en el 118,4%. Es confirma, per tant, la millora del nivell de confort del nou servei, d’acord amb allò previst pel fet d’haver incrementat un 37% el nombre de places ofertades a la línia.

Vestíbul de Sabadell Parc del Nord. FOTO: FGC

Vestíbul de Sabadell Parc del Nord. FOTO: FGC

A aquests valors cal afegir altres indicadors de qualitat on el servei de Ferrocarrils ha assolit el 2022 valors molt elevats, com la puntualitat, que es manté per sobre del 98%, i l’índex de control de qualitat del servei, situat els últims deu anys per sobre del 97%.