Des del diumenge 2 de novembre, i fins al maig de 2026 Cerdanyola i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) queden sense connexió ferroviària directa durant sis mesos. La línia R7 de Rodalies, que connecta Barcelona-Fabra i Puig amb Cerdanyola Universitat, interromp el seu servei.
Durant aquest període, Renfe ofereix un servei alternatiu d’autobusos per cobrir la mobilitat de la comunitat universitària i dels usuaris habituals. Mentre durin les obres, la línia R4 es proposa com la principal alternativa ferroviària per als desplaçaments entre Barcelona i Cerdanyola. Els usuaris que agafen l'R4 fins a Cerdanyola poden trobar els autobusos llançadora de Renfe fins a la UAB a la carretera de Barcelona.
Els autobusos tenen tres parades: Cerdanyola del Vallès (ctra. de Barcelona), Cerdanyola Universitat (Estació de Renfe) i Campus UAB Eix Central Sud, i circulen amb una freqüència de cada 30 minuts en dies feiners i cada hora els caps de setmana i festius. Segons Renfe, el dispositiu previst inclou 43.500 places diàries en autobusos per pal·liar les afectacions derivades dels talls, tot i que s’esperen retards i més temps de trajecte en hora punta.
Parada de la carretera de Barcelona. Foto: Laia Jubany
"Suposo que trigaré una miqueta més a arribar a la universitat del que trigava abans amb l'R7", explica l'Hugo Villaitodo, estudiant a la UAB, "avui tinc examen i vaig una mica a l'aventura a veure si arribo bé", afegeix. "Tot i això, és millor agafar la llançadora que l'e3, que dona més volta i fa més parades", afegeix Nacho Fernández, també estudiant a la UAB.
El bus e3 és una altra opció per arribar tant a la universitat com a Barcelona. La de l'e3 és la línia amb destí UAB amb més expedicions i usuaris, i està previst que el seu servei augmenti fins a 102 expedicions diàries per sentit.
"Ara mateix l'e3 ja va molt ple, però amb el tall del tren ho anirà encara més", explica Aitana Hurtado, veïna de Cerdanyola i estudiant a la UAB. "És un efecte col·lateral d'aquestes obres", coincideix Alexis Cotos, també veí i estudiant. "Avui potser va una mica més ple que de normal", asseguren els usuaris de l'autobús, "però pot ser perquè en mitja hora no ha passat cap més", matisen.
Parada de l'e3 davant l'estació de Renfe. Foto: Laia Jubany
Per què aquest tall?
Aquest tall és conseqüència de les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets del Vallès i La Garriga, una actuació llargament esperada que pretén millorar la capacitat i reduir els retards derivats del tram de via única. Els treballs, impulsats per Adif amb una inversió de 210 milions d’euros, obligaran també al tancament del servei de l'R3 entre l’Hospitalet i La Garriga fins al maig de 2026, i posteriorment entre Mollet Santa Rosa i La Garriga fins al gener de 2027.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.
Subscriu-te al butlletí
Facebook
Twitter
Instagram
WhatsApp
Telegram