Cerdanyola i la UAB perden durant sis mesos la connexió directa en tren pel tall de L'R3

El tall de la línia R7 entre Cerdanyola i la Universitat començarà el 2 de novembre i s’allargarà fins al maig de 2026; Renfe habilitarà un servei alternatiu d’autobusos

Les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets del Vallès i La Garriga comportaran talls que afectaran també la mobilitat a Cerdanyola. A partir del 2 de novembre, Cerdanyola i la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) quedaran sense connexió ferroviària directa durant sis mesos.

Entre el 2 de novembre de 2025 i el maig de 2026, la línia R7 de Rodalies, que connecta Barcelona-Fabra i Puig amb Cerdanyola Universitat, quedarà tallada entre Cerdanyola i la UAB. Durant aquest període, Renfe oferirà un servei alternatiu d’autobusos entre les dues estacions per cobrir la mobilitat de la comunitat universitària i dels usuaris habituals.

La parada del bus d'avinguda Catalunya plena de gent. FOTO: ACN

La parada del bus d'avinguda Catalunya plena de gent. FOTO: ACN

Els autobusos circularan amb una freqüència de cada 30 minuts en dies feiners i cada hora els caps de setmana i festius. Els trens continuaran operant amb normalitat entre Fabra i Puig i Cerdanyola del Vallès, però els viatgers que es desplacin a la UAB hauran de completar el trajecte per carretera.

Aquest tall està relacionat amb les obres de desdoblament de la línia R3 entre Parets del Vallès i La Garriga, una actuació llargament esperada que pretén millorar la capacitat i reduir els retards derivats del tram de via única. Els treballs, impulsats per Adif amb una inversió de 210 milions d’euros, obligaran també al tancament del servei de la R3 entre l’Hospitalet i La Garriga fins al maig de 2026, i posteriorment entre Mollet Santa Rosa i La Garriga fins al gener de 2027.

Mentre durin les obres, la línia R4 —que comparteix recorregut amb la R3 fins a Montcada Bifurcació— es proposa com la principal alternativa ferroviària per als desplaçaments entre Barcelona, Cerdanyola i el Vallès. Segons Renfe, el dispositiu previst inclou 43.500 places diàries en autobusos per pal·liar les afectacions derivades dels talls, tot i que s’esperen retards i més temps de trajecte en hora punta.

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.