Aquest cap de setmana ha mort el cerdanyolenc Josep Prat, un dels creadors del grup d'havaneres 'Marinada' i durant anys figura clau de la vida cultural de Cerdanyola. El Grup de Recerques i Estudis de Cerdanyola (GREC) ho va anunciar a les seves xarxes socials el passat dissabte 28 d'octubre.
Ens ha deixat Josep Prat, creador del grup d’ #Havaneres “Marinada” i durant anys figura clau a la vida cultural de #Cerdanyola. Fa un any ens va permetre reeditar la seva discografia i vam publicar un petit llibre amb la seva història. Descansi en pau. https://t.co/nSJZnDFbjF pic.twitter.com/lH4GEzbraj
— GREC Cerdanyola (@GREC_Cerdanyola) October 28, 2023
El segon millor grup de Catalunya
Fa un any el Grup de Recerques i Estudis de Cerdanyola (GREC) va reeditar tota la discografia de Marinada realitzant un ebook de l'equip musical que, segons els especialistes de l’època, va arribar a ser qualificat com el segon millor grup de Catalunya i el millor de la província de Barcelona.
Actius durant gairebé dues dècades, 'Marinada' es va crear gràcies a dos veïns de Cerdanyola, els germans Josep i Francesc Prat, i la seva columna vertebral estava completada per Tito Corona i Josep Pont. A més d'aquests quatre músics, van formar part del grup altres components en diversos moments. El grup va fer centenars d'actuacions i va enregistrar un bon nombre de ‘cassettes’ i CDs que actualment estan descatalogats.
Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.
Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.