La campanya de vals descompte finalitza sense assolir les previsions

La campanya 'Queda't amb Cerdanyola' ha injectat 128.225 euros als establiments locals, un 32% de l'objectiu inicial de 400.000 euros

La campanya de vals descompte Queda't amb Cerdanyola no ha acabat de quallar en la ciutadania. La iniciativa, fruit de la col·laboració entre l'Ajuntament i la Cambra de Sabadell, ha finalitzat injectant 128.225 euros als establiments cerdanyolencs adherits. La previsió era arribar als 400.000 euros.

L'Ajuntament indica que el 50% dels beneficis que ha rebut el comerç o la restauració els ha aportat el consistori, i l'altre 50% l'han aportat els clients que han comprat els vals descompte. La campanya funcionava comprant vals pagant la meitat del seu valor real. Per exemple, si el val era per gastar 20 euros en un comerç, el client en pagava 10.

La campanya Queda't amb Cerdanyola va començar al mes de maig i estava prevista fins a l'octubre, quan es va decidir ampliar-la per aprofitar l'època nadalenca durant la qual s'incrementa el consum. La previsió es va complir i al mes de desembre es va doblar el nombre de vals utilitzats, arribant a mobilitzar 63.010 euros a comerç i hostaleria només durant l'últim mes de l'any.

Per què no ha funcionat la campanya?

La Cambra de Sabadell ja havia impulsat aquesta mateixa campanya a Rubí, on va ser un èxit i es va repetir. A Cerdanyola, en canvi, la iniciativa ha passat a mitja màquina quedant-se en un 32% de la previsió que l'alcalde Carlos Cordón va fer a la presentació del mes maig de 2021. Així, dels 200.000 euros que l'Ajuntament va invertir en l'inici de la campanya, resten més de 100.000 euros que no s'han gastat. La regidora de Promoció Econòmica, Carme Arché, explica al TOT que el consistori està valorant en quines futures accions invertiran aquest romanent.

Una de les problemàtiques ha estat la comunicació de la campanya i la bretxa digital per part de la ciutadania i els comerços. "Encara hi ha comerços amb dificultats per entrar en la dinàmica d'explicacions digitals", assenyala Xavi Olivé, president de l'associació Cerdanyola Comerç i Serveis, qui afegeix que des de l'entitat han apostat fermament per la campanya i han fet difusió de vídeos explicatius per facilitar la descàrrega dels vals. Per la seva banda, la regidora Arché destaca que l'Ajuntament ha fet "mans i mànigues per tenir informadors per ajudar la gent que tenia dificultats per descarregar els vals descompte". En aquest sentit, el consistori va instal·lar carpes informatives per descarregar i imprimir els vals. Carme Arché assegura que l'Ajuntament va assumir tasques que també haurien d'haver fet.

Per a Olivé, un altre motiu de la fallida ha estat la "manca de comunicació de la campanya", ja que part de la ciutadania i els comerços no l'han percebut. A més, assenyala que l'impuls de la campanya s'ha notat quan es va eliminar el requisit de viure a Cerdanyola per poder utilitzar els vals descompte.

Malgrat no assolir l'objectiu econòmic, tant el consistori com l'associació de comerciants extreuen una part positiva de la primera experiència amb aquesta campanya. Arché destaca que s'ha aconseguit fidelitzar nous clients i potenciar que la gent de la ciutat conegui els establiments locals. Per la seva banda, Olivé indica al TOT que valoren positivament la resposta dels comerços i restaurants: "Ha sigut positiu quant al nombre de comerços que s'hi han adherit, arribant als 120 adherits". De fet, 26 d’ells han superat els 1.000 euros de compres amb vals.

 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.