Les obres al pont entre Cerdanyola i la UAB delimitaran carrils segons l'ús

L'Àrea Metropolitana de Barcelona finançarà amb 600.000 un nou carril bici que formarà part de la xarxa pedalable de l'AMB, la Bicivia

L'any 2023 començaran les obres d’ampliació del pont que connecta el nucli urbà de Cerdanyola amb la Universitat Autònoma de Barcelona i que creua l’AP-7 i la B-30. La intervenció preveu fer més ample el pont per tal de poder delimitar carrils de qualitat per a vianants, vehicles privats, transport públic i bicicletes, a més de redirigir la sortida de la B30. La licitació de les obres que realitzarà el Consorci del Parc de l’Alba es farà aquest 2022.

Una actuació "de futur"

En concret, l'actuació preveu desdoblar l'amplada del pont, passant així dels tres carrils per a tot tipus de vehicles amb voreres estretes actuals, a disposar de dos carrils de circulació de vehicles, dos carrils segregats per al transport públic, una vorera més ampla i un carril bici. A més, la sortida de la B30 que ara va a parar al mateix pont, passarà per sota d’aquest i desembocarà directament a la rotonda de l’estació de la Renfe.

L'Ajuntament de Cerdanyola fa anys que va detectar mancances en aquest pont pel que fa a la mobilitat: “Té molt de trànsit tant a nivell de vianants com de bicicletes, transport públic i vehicles particulars", segons ha dit en roda de premsa dimecres 29 de juny la regidora de Planificació Urbanística, Eulàlia Mimó. L'alcalde Carlos Cordón el considera un projecte "prioritari per a la ciutat” i destaca la feina dels últims tres anys, especialment de l'Àrea Metropolitana de Barcelona per haver ajudat en les intervencions de les noves marquesines de bus, en l'actuació al Parc del Turonet i en l'abocador de Can Planas

L'alcalde Carlos Cordón, la regidora Eulàlia Mimó i representants de la UAB i l'AMB en la roda de premsa del 29 de juny. FOTO, Ajuntament de Cerdanyola

L'alcalde Carlos Cordón, la regidora Eulàlia Mimó i representants de la UAB i l'AMB en la roda de premsa del 29 de juny. FOTO, Ajuntament de Cerdanyola


La vicerectora de Campus, Sostenibilitat i Territori de la UAB, Carme Miralles, destaca que campus i nucli urbà requereixen més i millors connexions i, en aquest sentit, defensa que el nou pont suposarà una actuació “de futur”, ja que no només serà per a cotxes, sinó també es planteja pensant en vianants, bicicleta i transport públic.

270 m de carril bici en la Bicivia

Per la seva banda, el vicepresident de Mobilitat, Transport i Sostenibilitat de l’AMB, Antoni Poveda, també ha subratllat la feina col·laborativa amb l'administració en la transició cap a un territori més sostenible. En aquesta transició, ha recalcat que "la bicicleta té un paper fonamental i les infraestructures han de donar resposta a aquesta nova mobilitat"; per això finançarà amb un import de 600.000 euros la construcció del carril bici. Amb projectes com el del pont, l'AMB pretén ampliar la quota modal d'usuaris de bici del 2% actual a un 10% en el 2023. 

El futur carril bici que es projecta pel pont mesurarà 270 metres i formarà part de la Bicivia, una xarxa pedalable que tindrà 550 km i permetrà creuar la metròpolis de Barcelona de nord a sud i d'oest a est. Aquesta és una xarxa fruit de la col·laboració entre administracions i l'AMB que que connectarà els 36 municipis de l'Àrea Metropolitana. En concret, el carril bici del pont se situarà en l'eix Bicivia 9, que connectarà Montcada i Reixac amb Cervelló quan la xarxa estigui completada. 

A més, aquesta nova connexió pedalable que impulsa l'AMB forma part del projecte que lidera el consorci del Parc de l'Alba i l'Ajuntament de Cerdanyola. 

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.