Cerdanyola guanya pes en el nou pla ferroviari

El Govern preveu allargar l’R1 fins a Cerdanyola Universitat entre 2027 i 2028, duplicar la freqüència de l’R8 el 2030 i crear una nova línia Reus-Girona pel Vallès

El Govern ha presentat aquest dimarts el nou Pla de Serveis Ferroviaris 2030-2040, un full de ruta que vol doblar l’oferta ferroviària a Catalunya i arribar al milió de viatges diaris el 2040. A Cerdanyola, el document situa l’estació de Cerdanyola Universitat com una peça important del futur mapa ferroviari, amb l’arribada prevista de l’R1, el reforç de l’R8 i nous serveis pel corredor del Vallès.

La primera actuació amb incidència directa al municipi arribaria entre el 2027 i el 2028: el perllongament de l’R1 fins a Cerdanyola Universitat. Aquesta connexió permetria enllaçar el Maresme i Barcelona amb el campus de la UAB i amb el node ferroviari de Cerdanyola Universitat, on actualment conflueixen l’R7 i l’R8.

Més freqüència a l’R8

El salt més important, segons el calendari del Govern, està previst per al 2030. En aquesta fase, l’executiu planteja duplicar la freqüència de l’R8 i allargar-la fins a Vilafranca del Penedès. La línia, que connecta el Vallès sense passar per Barcelona, ha estat una de les més afectades els últims mesos per les incidències i les obres al túnel de Rubí.

Més info: Els usuaris de l’R8 denuncien una recuperació incompleta

El pla també preveu crear la nova línia regional R88 entre Reus i Girona pel Vallès, una connexió que reforçaria el paper de l’eix ferroviari vallesà i milloraria els desplaçaments transversals, avui molt dependents del vehicle privat o de transbordaments llargs.

Un pla fins al 2040

La consellera de Territori, Sílvia Paneque, ha defensat que el canvi del sistema ha d’anar “al moll de l’os” i ha admès que la xarxa actual treballa “al límit”. El pla es desplegarà en tres fases, fins al 2030, 2035 i 2040, i requerirà 182 nous trens, 419 maquinistes i 266 interventors. El Govern, però, encara no ha concretat un pressupost global per fer-lo possible.

L’executiu vol passar dels 455.000 viatges diaris actuals al milió el 2040, amb més freqüències, horaris més regulars, serveis semidirectes i millors connexions entre línies. Les millores, segons el Govern, s’aniran aplicant a mesura que avancin les infraestructures pendents i hi hagi nous recursos materials i humans.

Afegeix TOT Cerdanyola com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

Segueix-nos per saber què passa a la ciutat.

Subscriu-te gratuïtament al WhatsApp, Telegram i butlletí electrònic. I pots seguir-nos a Facebook, Twitter i Instagram.